
Funn fra årets markedsundersøkelse om e- og lydbøker
Bokbasen
Siden 2012 har Perceptor på oppdrag fra Bokbasen gjennomført en årlig markedsundersøkelse om e-bøker. Fra og med 2015 er også lydbøker inkludert i denne undersøkelsen. I undersøkelsen ser man blant annet på interesse og modenhet for e-bøker og lydbøker i befolkningen. Under finner du en kort oppsummering av årets funn.
Oppsummert kan vi nevne følgende hovedpunkter fra årets undersøkelse:
- Stabil interesse både for lyd- og e-bøker – ingen store endringer
- Tydelig skille mellom superlesere og periodelesere
- Smarttelefon og lesebrett øker som leseverktøy for både lyd- og e-bøker
- Internasjonalt utvalg er svært viktig – særlig for superlesere som ofte bruker lesebrett
- Storytel har tatt en veldig sterk posisjon i lydbokmarkedet
- eBokBib styrker posisjonen som leseapp for norske bøker
Klikk på lenken under for å se hele presentasjonen av markedsundersøkelsen
Markedsundersøkelse 2017